16 ابزار از بهترین انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2021

من علاقه زیادی به یافتن جدیدترین و بهترین انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دارم.

با اینکه انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تنها به شما در اجرای یک استراتژی مناسب دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کنند (اما تمام کار را انجام نمی‌دهند)، فناوری مناسب در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به شما در پیشی گرفتن از رقبا کمک کند.

برخی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ منتشر شده بسیار اساسی هستند.
مواردی مانند ایمیل مارکتینگ، فرم‌های وب، آنالیزگرها و نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM).
با این حال، انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دیگری هم وجود دارند که تخصصی‌تر هستند، از جمله نرم افزارهای پیگیری رتبه کلمات کلیدی یا ابزارهای طراحی سایت.

برای اینکه استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را به مرحله بعدی برسانید، ما 16 نوع از انواع ابزارهای عالی دیجیتال مارکتینگ را در ادامه معرفی کرده‌ایم.
این ابزارها از طیف انواع دیجیتال مارکتینگ بسیار ضروری هستند و هر دیجیتال مارکتری باید به آنها مجهز باشد.

بهترین و برجسته ترین انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

1. HubSpot Marketing

قیمت: بسته به برنامه دیجیتال مارکتینگ شما برای شرکت‌ها به صورت رایگان تا 3200 دلار در ماه است.

هاب اسپات فارغ از اینکه در چه مرحله‌ای هستید، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مختلفی برای کمک به شما و برای رونق کسب و کارتان دارد.

برای شروع، چندین ابزار دیجیتال مارکتینگ به صورت رایگان در دسترس هستند. می‌توانید فرم‌های وب، فرم‌های popup و نرم افزار چت زنده را برای جذب لید راه‌اندازی کنید. سپس می‌توانید کمپین های ایمیل مارکتینگ ارسال کنید، تمام داده‌های خود را در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به طور رایگان محاسبه و ارزیابی کنید و رفتار بازدیدکنندگان سایت را آنالیز کنید.

وقتی سراغ خدمات پولی می‌روید، با استفاده از اتوماسیون پیشرفته بازاریابی همه چیز کاملاً پیچیده می‌شود.

از مدیریت محتوا و شبکه های اجتماعی گرفته تا پیگیری ایمیل‌ها و ارتباط با لیدهایتان، هاب اسپات یک راه‌حل برای همه‌چیز ارائه می‌دهد. اگرچه نرم افزاز هاب اسپات با سایر برنامه‌هایی که ممکن است استفاده کنید (مانندTypeform ، HotJar و …) نیز به خوبی کار می‌کند.

در نهایت، این ابزار دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد تا:

• ترافیک خود را افزایش دهید، تبدیل لید انجام دهید و بازگشت سرمایه (ROI) را برای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ ورودی خود ثابت کنید.

• با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ارائه شده چرخه معاملات را کوتاه کرده و نرخ‌های نزدیک را افزایش دهید.

2. Ahrefs

قیمت: قیمت گذاری چند لایه، از 99 دلار تا 399 دلار

Ahrefs یک ابزار جامع جستجوگرها است که به شما کمک می‌کند تا بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. آنها داده‌هایی برای حدود 150 میلیون کلمه کلیدی در ایالات متحده و حتی بیشتر برای 150 کشور دیگر را فراهم می‌کنند.

Ahrefs برای آنالیز رقابتی عالی است. این سایت به شما این امکان را می‌دهد ببینید چه کسی به رقبای شما لینک می‌دهد، صفحات برتر آنها و موارد دیگر را بررسی کنید. می‌توانید رتبه بندی محتوای آنها را ببینید و با استفاده از ابزار Content Gap نقاط ضعف اصلی را برای مناطق محتوای خود شناسایی کنید.

ابزار Top Pages به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید کدام صفحات بیشترین بازدید را دارند و می‌توانید میزان مراجعه به سایت‌های رقبا را مشاهده کنید.

Ahrefs یکی از ابزارهای مورد علاقه من در زمینه سئو است. این سایت به طور مداوم با ویژگی‌هایی که روزانه استفاده می‌کنم، مرا تحت تأثیر قرار می‌دهد و تمام وقت با ویژگی‌های جدید آشنا می‌شوم. این محصول به راحتی قوی‌ترین محصول در فضای دیجیتلل مارکتینگ است.

3. Proof

هاب اسپات یکی از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

قیمت: قیمت‌گذاری چند لایه بر اساس حجم ترافیک وب سایت شما، با شروع از 24 دلار در ماه

Proof به نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یا وب سایت شما متصل می‌شود و برای تقویت تبدیلات لید در سایت شما از تایید حاصل از شبکه های اجتماعی (social proof) استفاده می‌کند. این سایت از پیغام‌های تایید حاصل از شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال «25 نفر در حال مشاهده این پست هستند»)، بازدیدها و ویدیو‌هایی با هدف جذب مشتریان در هنگام بازدید از سایتتان استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های معروف پیامی Live Visitor Count و Hot Streak درک مشتری از برند شما را تقویت می‌کند و به مشتریان بالقوه این امکان را می‌دهد تا نظر دیگران در مورد محصول شما را بررسی کند. علاوه بر این، نصب آن بسیار آسان است. شما فقط پیکسل‌های آنها را کپی کرده و در سایت خود جای‌گذاری می‌کنید.

می‌توانید بازدیدکنندگان خود را شناسایی کرده و سفر آنها را در سراسر سایت خود بررسی کنید. این عمل می‌تواند به بهینه سازی طراحی سایت شما برای نرخ تبدیل‌ بالاتر مشتریان کمک کند. سایت Proof با تعداد چشمگیری از دیگر سیستم ‌های نرم افزاری قابلیت ادغام شدن دارد و برای موبایل هم بهینه شده است.

4. Survey Anyplace

قیمت: نسخه آزمایشی رایگان این سرویس در دسترس است. قیمت گذاری از 33 دلار در ماه شروع می‌شود

اگر به دنبال یک ابزار قدرتمند تولید لید هستید، Survey Anyplace نرم افزاری است که تیم بازاریابی شما باید استفاده از آن را در نظر بگیرد.

با استفاده از بسته گزارش ReportR، پاس‍خ‌‍‌دهندگان می‌توانند با یک گزارش PDF شخصی شده بر اساس پاسخ‌های خود صحنه را ترک کنند. آنها هم‌چنین از طریق پیغام‌های رویدادی اتوماتیک اپلیکیشن (webhooks)، Zapier یا Integromat با پشته فناوری بازاریابی موجود شما سازگار می‌شوند. بنابراین می‌توانید به راحتی لیدها را به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا ابزار ایمیل مارکتینگ خود منتقل کرده و ساخت کمپین‌های پرورش لید را شروع کنید.

5. Yoast

قیمت: این افزونه برای وردپرس رایگان است، اما نسخه پولی آن بر اساس تعداد سایت‌های تحت نظارت شما تغییر قیمت می‌دهد.

یواست یک افزونه بسیار محبوب است که با گوتنبرگ و ویرایشگر کلاسیک در وردپرس کار می‌کند. یواست ابزاری عالی برای کمک به شما در بهینه‌سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو است.

یواست به شما کمک می ‌کند محتوای شاخص (cornerstone) را انتخاب کنید، کلمات کلیدی را برای رتبه‌بندی بهتر پیدا کنید، برای هر محتوا آدرس‌های مجزا داشته باشید و برای تقویت بیشتر سئو سایت، لینک‌های داخلی بسازید. این افزونه همچنین خوانایی صفحه شما را ارزیابی کرده و به آن نمره می‌دهد.

این افزونه هر دو هفته یکبار بر اساس الگوریتم گوگل به‌روز می‌شود، بنابراین سئو شما همیشه می‌تواند به‌روز باشد.

6. Slack

قیمت: برای شرکت‌های کوچک یا متوسط ​​رایگان و برای شرکت‌ها قیمت‌گذاری سفارشی دارد.

Slack امروزه یکی از خدمات ارتباطی محبوب در دنیای کسب و کارها است.

Slack در کانال‌هایی که برای اطلاعات خاصی تعیین شده‌اند، عمل می‌کند. بنابراین مکالمات کاری به خاطر موارد بی‌اهمیت مانند محل غذا خوردن یا سایر مسائل غیر مرتبط، منحرف یا قطع نمی‌شوند. این نرم‌افزار همکاری بین کارمندان و تیم‌ها را تسهیل، یکپارچه سازی اطلاعات و منابع را قطع و متمرکز می‌کند.

Slack یک ابزار عالی برای شبکه‌سازی و ملاقات با اشخاص دیگر در فضای دیجیتال مارکتینگ است و به شما آزادی می‌دهد تا در صورت لزوم به کانال‌ها بپیوندید یا آنها را ترک کنید.

slack یک کانال ارتباطی بسیار محبوب است و دارای ادغام‌های گسترده‌ای با ابزارهای دیگر است. شما می‌توانید به میزان نامحدودی برنامه های مختلفی را با Slack ادغام کنید و این ابزار را قدرتمندتر کنید. به عنوان مثال، بسیاری از تیم‌ها نتایج تست A / B، نوتیفیکیشن های آنالیز، اعلان‌های مشتری جدید، معاملات جدید، حتی میزان فروش یا ربات‌های پشتیبانی مشتری را در این بستر ارائه می‌دهند. با اینکه Slack به طور انکارناپذیری قدرتمند است، در عین حال استفاده از آن آسان است.

7. Trello : بهترین ابزار از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای زمان بندی وظایف

قیمت: این سایت خدمات خود را برای هر شرکت از رایگان تا 20.83 دلار در ماه ارائه می‌دهد.

Trello ابزاری برای مدیریت محتوا است و بسیاری از سازمان‌ها از آن برای ایده‌پردازی و استراتژیک سازی محتوا خود استفاده می‌کنند تا بدانند پست‌های وبلاگ برای انتشار در چه زمانی برنامه‌ریزی شده‌اند.

دلیل جذابیت ترلو رایگان بودن آن برای تیم‌ها و کسب و کارهای کوچک است و روشی بصری برای طوفان فکری و برنامه‌ریزی محتوای آنلاین (حتی اگر تیم شما دورکار  و در سراسر جهان باشد) را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، انتساب چند کارمند به یک کارت آسان است. بنابراین می‌دانید چه کسی مسئول نوشتن، چه کسی مسئول ویرایش یا اضافه کردن پیشنهادات دعوت به عمل (CTA) به یک پست است.

کاربران می‌توانند کارت ایجاد کنند و یادداشت‌هایی در مورد موضوع کارت داشته باشند. هم‌چنین آنان می‌توانند برای کارها موعد تحویل تعریف کرده و هر عنوان را به تیم خاصی اختصاص دهند. ترلو روند همکاری تیم‌ها را تسهیل می‌کند و فرایند پیشرفت پروژه‌ها را واضح و شفاف می‌کند.

8. Canva Business

قیمت: این برنامه به صورت رایگان آغاز می‌شود و سپس میزان 12.95 دلار در ماه برای تیم‌ها یا قیمت گذاری سفارشی برای شرکت‌ها را ارائه می‌دهد.

Canva یک پلتفرم طراحی کشیدن و رها کردن است و به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از تصاویر، آیکون‌ها، اشکال و فونت های سفارشی از فهرست Canva تصاویر ایجاد کنند. این یک روش زیباشناختی و دلپذیر برای طراحی آرم‌ها، سخنرانی‌ها، تصاویر یا نمودارها بر اساس نیازهای تیم شما را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، Canva نیاز به یک طراح باتجربه را برطرف می‌کند و شما را قادر می‌سازد با استفاده از مجموعه تصاویر گسترده آنها، تصویر ذهنی خود را دقیق ایجاد کنید.

9.  گوگل ادز (Google AdWords) : بهترین نواع از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ کسب و کارتان

گوگل ادز یکی از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

قیمت: گوگل ادز با مدل پرداخت به ازای هر کلیک اجرا می‌شود.

گوگل ادز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تبلیغ کسب و کار شما در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل است. پرداخت بر اساس ساختار پرداخت به ازای هر کلیک یا پرداخت به ازای هر تماس است.

گوگل ادز میزبان گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) است. در گوگل کیورد پلنر می‌توانید تحقیق کنید کدام کلمات کلیدی را می‌خواهید در آگهی تبلیغاتی و سایر محتوای خود بگنجانید. می‌توانید محدودیت بودجه برای میزان هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید، تعیین کنید. در نهایت، این ابزار به شما کمک می‌کند تا مشتربان بالقوه بیشتری را به وب سایت خود منتقل کنید.

 گوگل ادز یک روش عالی برای نمایش محصولات یا خدمات خود در صفحه نتایج گوگل برای سوالات بسیار خاص است. به عنوان مثال، فرض کنید کسی «بهترین سالن ورزشی بدنسازی در آستین» را جستجو می‌کند. مطمئناً می‌توانید بر روی سئو خود کار کنید و امیدوار باشید به صورت ارگانیک در نتایج گوگل ظاهر شوید. اما کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که روی این کلمه کلیدی هزینه کنید و در بالای صفحه ظاهر شوید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا تعداد زیادی بازدیدکننده هدفمند را جذب کنید.

10. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) : بهترین نواع از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای آنالیز استراتژی دیجیتال مارکتینگ تان

قیمت: رایگان

 گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ابزار دیجیتال مارکتینگ طلایی برای آنالیز وب سایت شما است. امروزه، اگر سطح بالایی از تخصص در گوگل آنالینیکس را نداشته باشید، کار شما به عنوان دیجیتال مارکتر دشوار می‌شود.

گوگل آنالیتیکس در ابتدایی‌ترین سطح خود می‌تواند به شما نشان دهد چه کسی به وب سایت شما می‌آید، از کجا و در چه جاهایی بیشتر وقت خود را صرف می‌کند. فراتر از آن، می‌توانید برای یادگیری بیشتر در مورد مشارکت کاربر، اهدافی را برای پیگیری تبدیل‌ها تعیین کنید، یک تنظیم تجارت الکترونیکی پیشرفته ایجاد کنید و رویدادها را پیگیری کنید.

حقیقتا، من خودم هم هر روز از گوگل آنالیتیکس استفاده می‌کنم.

11. MailChimp

قیمت: قیمت گذاری چند لایه، برنامه‌ها رایگان شروع می‌شوند و تا 199 دلار ادامه دارند.

MailChimp یکی از انواع ابزار دیجیتال مارکتینگ برای ایمیل مارکتنیگ و تبلیغات اجتماعی است و به منظور اتوماسیون سازی و تنظیم کمپین‌ها طراحی شده است.

می‌توانید با این نرم افزار میزان ترافیک حاصل از فعالیت‌های خود را ردیابی کنید. به علاوه، MailChimp ادغام‌های متعددی با سایر شرکت های SaaS (شرکت‌های محصول محور نرم افزاری) ارائه می‌دهد. این ابزار دیجیتال مارکتینگ مخصوصاً برای کمپین‌های قطره ای ایمیل مارکتینگ بسیار قدرتمند است و در آخر، گزینه خوبی برای تعامل با مخاطبان نیز می‌باشد.

12. Asana

قیمت: قیمت چند لایه، برنامه‌ها رایگان شروع می‌شوند و تا 19.99 دلار در ماه می‌رسند.
این نوع از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دارای گزینه‌های سفارشی برای شرکت‌ها می‌باشد.

آسانا یک سیستم مدیریت گردش کار مشترک با تأکید بصری است که به منظور ساده‌سازی و غیر یکپارچه‌سازی اطلاعات و اهداف بین تیم‌ها طراحی شده است.

آسانا به شما امکان انجام چندین کار را می‌دهد:

  • پروژه‌هایی را که باید تکمیل شوند، ضبط و تجسم کنید.
  • موعد تحویل کار را تعیین کرده و وظایف را اولویت‌بندی کنید.
  • تعیین وظایف به اعضای خاص تیم.
  • نقاط اصطکاک و گلوگاه‌ها را مشخص کنید.
  • گزارش پروژه‌ها را به سرعت و آشکار دریافت کنید.
  • داده‌های غیر یکپارچه سازی شده بین تیم‎‌ها

عملکرد Portfolios همچنین به شما امکان می‌دهد وضعیت هر پروژه را پیگیری کنید، مطمئن شوید اعضای تیم شما از حمایت و انگیزه کافی برخوردار هستند تا به موقع اقدامات دیجیتال مارکتینگ خود را انجام دهند.

13. BuzzSumo: یکی از بهترین انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تحقیق در مورد محتوا کسب و کارتان

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و استراتژی دیجیتال مارکتینگ

قیمت: نسخه‌های پرداختی از 79 دلار در ماه شروع می‌شوند.

BuzzSumo ابزاری از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ منحصر به فرد برای تحقیق در مورد محتوا است که برترین افراد اینفلوئنسر در صنعت شما را شناسایی می‌کند و به شما کمک می‌کند با آنها ارتباط برقرار کنید.

شما می‌توانید موضوعات پرطرفدار را جستجو کرده و دامنه جستجوی خود را تعریف کنید تا هم محتوای همیشه سبز و هم محتوای پرطرفدار با هدف مخاطبان موردنظر خود را تولید کنید.

با استفاده از این برنامه می‌توانید به تجزیه و تحلیل محتوای خود و منشن‌های اجتماعی نگاه کرده و عملکرد خود را بر اساس آن اندازه بگیرید.

14. MeetEdgar

قیمت: 49 دلار در ماه

MeetEdgar یک ابزار دیجیتال مارکتینگ عالی مدیریت شبکه های اجتماعی است.

با استفاده از افزونه مرورگر خود می‌توانید پست بنویسید و حداکثر پنج مورد مهم را از محتوای ارسال شده شما استخراج کنید تا به راحتی به اشتراک بگذارید. می‌توانید محتوای خود را در دسته‌های مختلف مرتب کنید و تصمیم بگیرید چه زمانی می‌خواهید محتوای هر دسته را به اشتراک بگذارید.

MeetEdgar به شما این امکان را می‌دهد که پست‌ها را برای شبانه روز و هفت روز هفته برنامه‌ریزی کنید و اگر لیست پست‌های شما تمام شود، این نرم افزار پست‌های قبلی را استخراج کرده و دوباره به اشتراک می‌گذارد. البته می‌توانید در هر زمان، این قابلیت را شروع یا متوقف کنید. هم‌چنین می‌توانید از MeetEdgar برای اجرای تست‌های A / B بر روی محتوای خود استفاده کنید تا بهینه‌ترین زبان و محتوای پست‌های خود را پیدا کنید.

MeetEdgar با فیسبوک، توئیتر، لینکداین و اینستاگرام یکپارچه شده است.

15. Buffer

قیمت: از رایگان شروع می‌شود و تا 199 دلار در ماه پیش می‌رود.

مدیریت همه فعالیت‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی‌تان در یک مکان می‌تواند در زمان صرفه‌جویی بسیاری کند. Buffer مطمئناً با رابط کاربری تمیز و ساده و جریان تنظیم بصری خود دقیقا مناسب این کار است. به علاوه، Buffer ویژگی‌های پیشرفته بسیاری دارد که به درد کسب و کارهای حاضر در شبکه های اجتماعی می‌خورد.

با استفاده از Buffer، شما یک راه حل کامل برای مدیریت شبکه های اجتماعی دریافت می‌کنید: پست‌های خود را در شبکه های اجتماعی ایجاد و برنامه‌ریزی می‌کنید. عملکرد پست را با تجزیه و تحلیل هوشمند پیگیری می‌کنید و از طریق صندوق ورودی شبکه های اجتماعی با فالوورهای خود تعامل برقرار می‌کنید. به علاوه با همکاری تیم خود می‌توانید تمام استراتژی‌های ارگانیک اجتماعی خود را از طریق Buffer اجرا کنید.

16. Hootsuite: یکی از بهترین انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای مدیریت شبکه های اجتماعی

قیمت: از 29 دلار در ماه شروع می‌شود یا برای شرکت‌ها سفارشی قیمت‌گذاری می‌شود.

Hootsuite بیشتر یک راه‌حل مدیریت شبکه های اجتماعی سازمانی است، اما کاملاً قدرتمند و بسیار محبوب است. Hootsuite قادر است محتوای تأیید شده شما را در فضای ابری ذخیره کند و اعضای تیم می‌توانند هفت روز هفته و به صورت شبانه روزی برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی به آن دسترسی داشته باشند. Hootsuite اجازه می‌دهد چندین پست همزمان با برچسب‌ها و کلمات کلیدی توسعه یافته برنامه‌ریزی شوند.

با استفاده از Hootsuite می‌توانید عملکرد محتوای شبکه های اجتماعی خود را ردیابی کنید. Hootsuite می‌تواند بازگشت سرمایه (ROI) و نرخ تبدیل‌ها را محاسبه کرده و مکالمات عمومی درباره برند شما یا یک موضوع خاص را ردیابی کند. این برنامه‌ها دارای قیمت‌گذاری طبقه‌بندی شده هستند و از 29 دلار در ماه شروع می‌شوند و برای شرکت‌ها تا 599 دلار در ماه متغیر هستند.

در پایان

ابزارهای زیادی برای مقابله مستقیم با مشکلات بازاریابی شما وجود دارد. شما فقط باید ابتدا تصمیم بگیرید از کجا شروع کنید. کدام ابزار با ساختار و اهداف نهایی شرکت شما بهتر کار می‌کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن