هدف گذاری مجدد یا بازاریابی مجدد: کدام یک برای شما سودمند است؟

هدف گذاری مجدد (Retargeting) چیست؟

بازاریابان در حوزه دیجیتال مارکتینگ امروزه از هدف گذاری مجدد یا بازاریابی مجدد به عنوان ابزاری ضروری برای ارتباط با مشتریان و افزایش فروششان استفاده می‌کنند.
هدف گذاری مجدد شما را قادر می‌کند به مشتری‌های محصولات یا خدماتتان پس از اینکه سایت را بدون خرید ترک کردند، یادآوری کنید.
این تکنینک تبلیغاتی به شما اجازه می‌دهد به بازدیدکنندگان خود هنگام بازدید از سایر وبسایت‌ها، تبلیغات مرتبطی نشان دهید.
هدف‌گذاری مجدد با اپلیکیشن، جستجو، وبسایت و تبلیغات بنری قابل اجرا است.

چرا هدف گذاری مجدد حائز اهمیت است؟

اگر همیشه مشتری‌ها با اولین بازدید وبسایت از شما خرید هم می‌کردند، خیلی ایده‌آل می‌شد؛ اما متاسفانه این گونه نیست. به همین دلیل هدف گذاری مجدد مهم است.

هدف گذاری مجدد به افراد در حالی‌که در اینترنت مشغول گشت و گذار هستند (آن‌هایی در شبکه های اجتماعی و سایت‌های خبری مورد علاقه‌شان باشند یا مشغول بررسی رقبای شما باشند) محصول شما را یادآوری می‌کند.

شما می‌توانید از میان روش‌های متنوع برای تقسیم‌بندی افراد بر اساس رفتار آن‌ها و هدف‌گذاری روی این افراد، انتخاب کنید که به شما این امکان را می‌دهد تبلیغات مرتبطی ایجاد کنید و حجم خرید آن‌ها را افزایش دهید.

اهمیتی ندارد از کدام دسته استفاده می‌کنید.
شما در حال هدف‌گذاری روی گروهی از افرادی هستید که تنها با بازدید از وبسایت شما، نشان داده‌اند نسبت به برند شما علاقه‌مند هستند.

چرا هدف گذاری مجدد تاثیر زیادی دارد؟

هدف گذاری مجدد

هدف گذاری مجدد با در معرض دید قرار دادن برند شما، منجر به فروش بیشتر آنلاین و برگرداندن مشتری‌هایی که فقط از پشت ویترین محصولات را تماشا می‌کنند، به مغازه شما برای خرید می‌شود.
هر بار که مشتری تبلیغات هدف گذاری مجدد شما را می‌بیند، برند شما کشش و به رسمیت بیشتری دریافت می‌کند.
افزایش یافتن نرخ کلیک و تبدیلاتی که در نتیجه استفاده از کمپین‌های هدف گذاری مجدد معمول هستند، تاکیدی بر ارزش برندسازی خوب و در معرض دید قرار دادن است.

چه تفاوتی بین بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد وجود دارد؟

دو اصطلاح بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد اغلب به جای هم استفاده می‌شوند، اما این دو موضوع مفهوم یکسانی ندارند.

هدف گذاری مجدد: این اصطلاح معمولا زمانی استفاده می‌شود که شما در حال نمایش برندتان به مشتری‌های آینده و روی سایت‌های دیگر و یک شبکه تبلیغاتی به هنگامی که آن‌ها وبسایت شما را ترک می‌کنند، هستید.
این عمل معمولا با استفاده از «cookies» همراه است.

بازاریابی مجدد: این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که شما اطلاعات تماس مشتری‌های آینده را برای ارسال کمپین‌های ایمیلی به آن ها جمع‌آوری می‌کنید.

هدف گذاری مجدد چگونه کار می کند؟

این تبلیغات با استفاده از کوکی ها (cookies) کار می‌کند.
کوکی ها داده‌ای کوچک هستند که با استفاده از مرورگر وب ذخیره می‌شود تا کاربرانی که تبلیغات یا وبسایت شما را دیده‌اند، به خاطر داشته باشد.
تیم بازاریابی می‌تواند از این داده به منظور ارائه مجدد تبلیغات به کاربران استفاده کنند.
با ارائه تبلیغات مرتبط و هدفمند به کاربرانی که قبلا علاقه‌شان را به برند شما نشان داده‌اند، شما شناساندن برندتان و اغلب تبدیلات کلی مخاطبان را افزایش می‌دهید.

بازاریابی مجدد (remarketing) چیست؟

بازاریابی مجدد چیست

بازاریابی مجدد راهی برای برقراری ارتباط با افرادی است که قبلا با وبسایت یا اپلیکیشن موبایلی شما تعامل برقرار کرده‌اند.
این تکنیک به شما اجازه می‌دهد به صورت استراتژیک تبلیغات خود را در برابر این مخاطبان به هنگام استفاده از گوگل یا وبسایت های شریک قرار دهید.
بنابراین این تکنیک به شما کمک می‌کند برند خود را بیشتر بشناسانید و به مشتریان برای خرید یادآوری کنید.

مزایای بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد

شما به دنبال فروش بیشتر، افزایش ثبت یا تبلیغ محصول خود باشید، بازاریابی مجدد می‌تواند عنصری استراتژیک در تبلیغات شما باشد.
در زیر برخی مزایای استفاده از بازاریابی مجدد آورده شده است:

  • دسترسی سریع یا هدف‌گذاری به موقع: شما می‌توانید تبلیغات خود را به افرادی که قبلاً با کسب و کار شما در تعامل بوده‌اند، درست زمانی‌که در جاهای دیگر جستجو می‌کنند و احتمال خرید آنها بیشتر است، نشان دهید.
    هنگامی‌که آنها به طور مستمر در نتایج گوگل شما را جستجو می‌کنند، می‌توانید با نمایش تبلیغات خود به مشتریان در یافتن خود به آنها کمک کنید.
  • تبلیغات متمرکز: می‌توانید برای تبلیغ موارد خاص لیست‌های بازاریابی مجدد ایجاد کنید.
    به عنوان مثال، ممکن است یک لیست بازاریابی مجدد برای افرادی که چیزی به سبد خرید خود اضافه کرده‌اند اما معامله‌ای را انجام نداده‌اند، ایجاد کنید.
  • دسترسی در مقیاس بزرگ: هنگامی‌که آن‌ها بیش از 2 میلیون وب‌سایت و اپلیکیشن موبایلی را مرور می‌کنند، می‌توانید به افراد موجود در لیست بازاریابی مجدد خود از طریق موبایل آنها دسترسی پیدا کنید.
  • قیمت گذاری کارآمد: می‌توانید با پیشنهادات خودکار، کمپین‌های بازاریابی مجدد با عملکرد بالا ایجاد کنید. مناقصه در زمان واقعی پیشنهاد بهینه را برای شخصی که تبلیغ شما را مشاهده می‌کند، محاسبه می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در حراج تبلیغات با بهترین قیمت برنده شوید.
    هیچ هزینه اضافی برای استفاده از حراج گوگل نیاز نیست.
  • ایجاد آگهی آسان: تبلیغات متنی، تصویری و ویدیویی را به صورت رایگان با گالری آگهی تولید کنید.
    یک کمپین بازاریابی مجدد پویا را با طرح‌های گالری آگهی ترکیب کنید تا تبلیغات زیبا را در همه محصولات یا خدمات خود مقیاس‌بندی کنید.
  • آمار کمپین: می‌توانید گزارشاتی درباره نحوه عملکرد کمپین‌های خود، محل نمایش تبلیغات و قیمت پرداختی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن