10 استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی برای شرکت ها و کسب و کارها

کسب و کارهای سراسر جهان بیشتر تمرکز خود را به جای وب سایت هایشان، روی جمع آوری مشتریان در پلتفرم شبکه های اجتماعی و اجرای تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی گذاشته اند.

شبکه های اجتماعی برای موفقیت استراتژی دیجیتال مارکتینگ هر شرکتی بسیار مهم هستند. با وجود این، برندهای مختلف از تمام پتانسیل شبکه های اجتماعی استفاده نمی‌کنند. اگرچه تعداد «فالوور»، «لایک» و «اشتراک گذاری» هنوز مهم است، اما اعتبار یک برند بسیار فراتر از این موضوعات است. امروزه شبکه های اجتماعی به مجموعه‌ای از مهارت‌های منحصر به فرد نیاز دارند که به موجب آن برندها باید نیازهای مخاطبان خود را به طور کامل درک کنند.

استراتژی های پرکاربرد بازاریابی شبکه های اجتماعی

برای کمک به شما، در این مقاله 10 استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی را که باید امسال اجرا کنید، جمع آوری کرده‌ایم. تفاوتی ندارد که یک کارآفرین جوان هستید یا یک برند معتبر، این استراتژی های بازاریابی برای همه مناسب هستند.

استفاده از چت بات ها را شروع کنید

ممکن است قبلاً اسم چت بات ها را شنیده باشید. امروزه چت بات ها بخش بسیار مهمی در بازاریابی هستند. این مسئله تعجب‌آور نیست. زیرا آنها تنها ابزار دیجیتالی هستند و می‌توانند بدون وقفه با مشتریان شما ارتباط برقرار کرده و مشکلات آنها را برطرف کنند. علاوه بر موارد فوق، چت بات ها با پلتفرم‌هایی ادغام می‌شوند که مصرف کنندگان در حال حاضر احساس راحتی بیشتری با آنها می‌کنند: یعنی شبکه های اجتماعی. بسترهایی مانند Chattypeople ادغام یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی را در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما آسان می‌کند. این ابزارها به شما امکان می‌دهند چت باتی ایجاد کنید که:

  • نیازی به دانش کدنویسی ندارد.
  • می‌تواند به سوالات مشتریان پاسخ دهد.
  • قادر به ثبت سفارش مستقیم از پیان رسان فیسبوک و کامنت ها است.
  • با تمام سیستم‌های اصلی پرداخت ادغام می‌شود.

یک تجربه شخصی برای مشتریان خود ایجاد کنید : احساسی ترین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

چت بات ها نه تنها راهی عالی برای خودکارسازی برخی از کارهای روزمره هستند. بلکه اگر به درستی اجرا شوند، به شما این امکان را می‌دهند تا تجربه های شخصی‌تری را برای مشتریان خود ایجاد کنید. برای انجام این کار، تبلیغات خود را صرفاً به صفحات فرود (لندینگ پیج) لینک نکنید و تبلیغاتی ایجاد کنید که مخاطبان شما را به چت بات شما هدایت می‌کند. لینک کردن تبلیغات به چت بات:

  • دیدگاه‌های سنتی مشتریان را که فقط سعی می‌کنید چیزی به آنها بفروشید، تغییر می‌دهد.
  • تجربه مشتریان را شخصی‌تر می‌کند.
  • فروش‌تان را افزایش می‌دهد.یک مجموعه هوادار وفادار ایجاد می‌کند.

یک استراتژی بازاریابی محتوا کارآمد ایجاد کنید

کیفیت کلید همه چیز است و محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازاریابی محتوا برای مدت طولانی یک صورت برجسته بازاریابی بوده است و قرار نیست به این زودی تغییر کند. بسیاری از برندها محتوای با کیفیت را با برنامه ارسال صحیح و تعداد مناسب پست ها لینک نمی‌کنند. محتوای سئو شده همراه با موارد فوق به شما کمک می‌کند تا مشتریان مناسب را در زمان مناسب جذب کنید. فارغ از توانایی جذب مخاطب ارگانیک، یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب می‌تواند به صورت رایگان پیاده‌سازی شود. حواستان باشد که به همراه محتوای بهینه و کامل خود، یک استراتژی هشتگ گذاری مرتبط ایجاد کرده اید.

برای مخاطبان خود جامعه ایجاد کنید

استراتژی شبکه های اجتماعی

اگرچه «فالوورها» و معیارهای دیگر بسیار مهم هستند، اما آنها «همه چیز» برای موفقیت در شبکه های اجتماعی نیستند. شما باید به مخاطبان خود نشان دهید که فقط یک ربات نیستید. شخصیت‌تان را از طریق طنز و احساسات در پست‌های خود ادغام کنید تا مخاطبان با برند شما ارتباط برقرار کنند. در شبکه های اجتماعی باید اجتماعی باشید و اگر مشتریان شما بارها و بارها پست های‌یکسانی را از شما ببینند، علاقه خود را نسبت به شما از دست خواهند داد. با استفاده از روش‌های زیر ارتباطات خود را تعاملی کنید:

  • از مخاطبان خود سوال بپرسید.
  • در مورد برخی مسائل نظر آنها را بخواهید.
  • به جای اطلاعات مربوط به محصولات یا خدماتتان، اطلاعات مهم و جالبتان را با آنها به اشتراک بگذارید.
  • به جای اینکه دائم از آنها توقع داشته باشید که پست‌های شما را لایک کنند و به اشتراک بگذارند، گاهی شما این کار را برای آنها انجام دهید و پست‌های آنها را لایک کنید.
  • از آنها بخواهید مستقیماً از طریق «لایک» و «اشتراک گذاری» با پست‌های شما ارتباط برقرار کنند.

پیج خود را با انواع مختلف محتوا سرگرم کننده کنید

مردم هر چند وقت یکبار به تصاویر خوب، فیلم‌های سرگرم کننده و برخی پادکست های جالب پاسخ می‌دهند. با استفاده منظم از این نوع رسانه، پیج خود را جالب کنید. اگر همه مطالبی که ارسال می‌کنید و به اشتراک می‌گذارید متنی باشد، پیج شما مبهم به نظر می‌رسد. بنابراین حتماً از انواع دیگر رسانه ها برای جلب توجه مخاطبین خود استفاده کنید. این نیز یک راه عالی برای ارتقا شخصیت برند شما است.

از حامیان برند استفاده کنید

بهترین ابزار تبلیغاتی شما افرادی هستند که برند شما را دوست دارند. به جای تمرکز برای پیدا کردن مشتریان جدید، چرا از مشتریان فعلی خود استفاده نمی‌کنید؟ علاوه بر مشتریان فعلی، می‌توانید از کارکنان خود هم استفاده کنید. برای استفاده از کارکنان خود به عنوان حامی برند باید:

  • راهنماهای شبکه های اجتماعی خاص برند خود را ایجاد کنید.
  • در مورد بهترین شیوه های شبکه های اجتماعی به حامیان خود بگویید.
  • به هر بخش از برنامه حمایت از شبکه های اجتماعی خود یک رهبر اضافه کنید.
  • برای مشخص کردن مناطقی که نیاز به بهبود دارند و مواردی که خوب کار می‌کنند، داده‌های صحیح را دنبال کنید.

ایجاد پروفایل در کانال های شبکه های اجتماعی مرتبط

امروزه افراد در هر کانال شبکه های اجتماعی با هدف دستیابی به بیشترین تعداد مشتریان، پروفایل ایجاد می‎کنند. متأسفانه با چنین طرز فکری، شما به مخاطبان مورد نظر خود نخواهید رسید. در نتیجه، مهم است که هنگام انتخاب کانال های شبکه های اجتماعی به شخصیت های خریداران‌تان توجه کنید. به عنوان مثال، اگر یک برند لباس گوتیک راه اندازی می‌کنید، لزوماً نیازی به ایجاد پروفایل در لینکداین نخواهید داشت. به همین ترتیب، برای تبلیغ خدمات نظارتی خود نیازی به حضور در پینترست نخواهید داشت.

بودجه ای برای شبکه های اجتماعی تعیین کنید

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین فرم‌های بازاریابی هستند حتی می‌توان گفت که مهم‌ترین آن هستند. اختصاص بودجه مناسب به تلاش ها در شبکه های اجتماعی برای موفقیت شما بسیار مهم است. نه فقط این، بلکه استفاده از بودجه همراه با استراتژی مناسب، مقرون به صرفه ترین راه برای شما خواهد بود تا به مخاطبان مورد نظر خود برسید. از آنجا که شبکه های اجتماعی در سطح بسیار شخصی‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرند، مکانی هستند که می‌توانید ارتباط عمیق‌تری با مشتریان خود برقرار کنید.

اجرای کمپین های بین کانالی

برای مشارکت بیشتر مشتریان خود، کمپین های بین کانالی را در تمام کانال های شبکه های اجتماعی خود اجرا کنید. به خاطر داشته باشید که این کمپین ها امروزه تقریباً توسط هر شرکتی اجرا می‌شوند. بنابراین شما باید نسبت به بقیه مزیتی داشته باشید تا به شما کمک کند از دیگران متمایز شوید. یک بخش احساسی به کمپین های شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید تا مخاطبان شما بتوانند با هدف شما ارتباط برقرار کنند. یک کمپین کارآمد چند رسانه ای در شبکه های اجتماعی به شرح زیر است:

  • یک داستان جذاب بگویید.
  • به صفحه فرود (لندینگ پیج) خاصی لینک دهید که اطلاعات بیشتری در مورد کمپین شما به مخاطبان شما می‌دهد.
  • یک نام منحصر به فرد و به یاد ماندنی همراه با هشتگ های مرتبط انتخاب کنید.

با استفاده از قابلیت لایو، یک داستان بگویید

بله، درست است. محتوای شما داستان برند شما را به طور کلی بیان می‌کند. اما چرا آنچه را که در لحظه در شرکتتان اتفاق می‌افتد، با مخاطبان خود به اشتراک نمی‌گذارید؟ فی بوک و اینستاگرام در میان دیگر پلتفرم ها ویژگی بسیار کارآمدی به نام لایو دارند. چیزی که هنوز توسط برندهای بزرگ به طور کامل استفاده نمی‌شود. برای رقابت با آنها و حتما قبل از اینکه آنها شروع به این کار کنند، از قابلیت لایو استفاده کنید. قابلیت لایویک راه عالی برای این است که:

  • به مخاطبان خود نشان دهید که فراتر از یک دستگاه پول‌سازی هستید.
  • مشتریان خود را درگیر کرده و از آنها الهام بگیرید.
  • محتوای قابل اشتراک‌گذاری و به یاد ماندنی ایجاد کنید.

کسب و کارها در سراسر جهان به تدریج مشغول جمع‌آوری مشتریان در پلتفرم های شبکه های اجتماعی خود هستند و به این موضوع بیشتر از وب سایت های خود اهمیت می‌دهند. با پیروی از 10 استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی ذکر شده، نه تنها خود را برای رقابت با برندهای معتبر آماده می‌کنید. بلکه یک برنامه بازاریابی شبکه اجتماعی ایجاد می‌کنید که در طول زمان ثمربخش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن