اینفلوئنسر مارکتینگ از دید محمدعلی شیخ رضایی

سال‌ها فعالیت در دیجیتال مارکتینگ و سوشیال مارکتینگ برای برای من (محمدعلی شیخ رضایی) آورده‌هایی داشت که یکی از آنها هم نفس شدن با افرادی مشهور و در معرض دید می‌باشد که در اصطلاح به آنها «اینفلوئنسر» گفته می‌شود.

حالا بیایید قبل از این که خودمان را با اصطلاحات و جملات سنگین برای تعریف اینفلوئنسر درگیر کنیم، یک تعریف کاربردی با چاشنی یک دهه تجارب محمدعلی شیخ رضایی را برای معنای اینفلوئنسر در روش بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ پیدا کنیم.

«اینفلوئنسر» در حقیقت به زبان ساده همان فرد تاثیرگذار در یک صنف خاص هست که مخاطبان برای ایده و نظرات او ارزش قائل هستند.
البته معمولا حجم قابل توجهی از شهرت این افراد ارتباط مستقیم با نوع و میزان فعالیت آنها در رسانه‌های مختلف دارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ با به کارگیری تولید کننده محتوای کوچک ولی تعیین کننده، به شناساندن برند می‌پردازد، ترافیک را افزایش می‌دهد و پیام برند شما را به مخاطبان هدف می‌رساند.
این تولید کنندگان محتوا، برای مخاطبان ایده‌آل شما با استفاده از کانال‌های متفاوت بازاریابی می‌کنند و به شما اجازه می‌دهد تا دسترسی خود را به پرسوناهای خریدار گسترش دهید.

ارزش اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کارها

به نظر می‌رسد اینفلوئنسر مارکتینگ ابزار موثر و مقرون به صرفه ای برای بازاریابی باشد.
چرا که اغلب از نظر مصرف‌کنندگان به عنوان تبلیغ دیده نمی‌شود و همچنین دسترسی گسترده‌ای را به مخاطبان در برقراری تعامل تضمین می‌کند.
بسیاری از کسب وکارها با به کارگیری اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی، برند خود را برای مخاطبان هدف تبلیغ می‌کنند.
با این وجود، اینفلوئنسر مارکتینگ از طریق فرایند سعی و خطا و بدون داشتن بینشی عمیق در اینکه اینفلوئنسرها رسانه های اجتماعی باید چگونه مورد استفاده استراتژیک و به عنوان ابزاری مجزا در بازاریابی ترکیبی قرار بگیرند، به صورت گسترده اتخاذ می‌شود.


در سال‌های اخیر، سرچ دانشگاهی پیرامون اینفلوئنسر مارکتینگ خیلی سریع رشد داشته است و بینشی عمیق‌تر در رابطه با اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه بر مخاطبان اثر می گذارد، ارائه کرده است.
این مقاله، یک آنالیز ریشه‌ای و تاب سنجی را ارائه کرده که دید کلی از اینفلوئنسر مارکتینگ جاری را فراهم می‌کند و همچنین ژورنال‌های اصلی، نویسنده‌ها، نشریات و موضوعات تحقیقاتی در این حوزه را نشان می‌دهد.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

محمدعلی شیخ رضایی و مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

در سال‌های اخیر شاهد رشد چشم‌گیر در تعداد اینفلوئنسرها بوده‌ایم.
به طور مجازی غیر ممکن است شما در خبرنامه اینستاگرام خود در حال گشت و گذار باشید بدون اینکه محصولات یا خدمات تبلیغ شده ای را از طرف انسان‌های عادی که برای رشد دنبال کننده هایشان تلاش می‌کنند، نبینید.
کسب و کار شما چگونه می‌تواند از اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات استفاده کند؟
آیا این کار ارزش سرمایه‎‌گذاری دارد؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه می‎‌تواند به برند شما سود برساند؟

به نظر زیادی خوب می رشد درست است؟
اما با این حال، محمدعلی شیخ رضایی به عنوان فرد موفق در دنیای دیجیتال مارکتینگ بیان می‌کند اینفلوئنسر مارکتینگ راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش شما است.
مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ شامل موارد زیر است:

به نظر آقای محمدعلی شیخ رضایی اینفلوئنسر مارکتینگ باعث ساخت اعتبار و اعتماد می شود

اینفلوئنسرها سخت تلاش می‌کنند تا مخاطبانی با تعامل بالا که از دنبال کردن زندگی روزانه آن ها لذت می‌برند (و هم‌چنین اینکه آن‌ها از چه برندی استفاده می‌کنند) ایجاد کنند.
با تبلیغ کسب و کار شما در رسانه‌های اجتماعیشان، آن‌ها می‌توانند به اعتبار و اعتماد برند شما بیفزایند.
زیرا اگر آن‌ها از این برند استفاده می‌کنند پس حتما برند خوبی است! بازاریابی سنتی دیگر برای بخش اعظمی از مخاطبان هدف ما قابل اعتماد نیست.
بنابراین ذکر برندی معتبر از طرف اینفلوئنسرهای شناخته شده می‌تواند به آن دسته از افرادی که از بلاک کننده تبلیغات استفاده می‌کنند، نیز کمک کند.

محمدعلی شیخ رضایی اینفلوئنسر مارکتینگ را متمرکز و مرتبط می‌داند

محمدعلی شیخ رضایی و اینفلوئنسر مارکتینگ

تجربه به من محمدعلی شیخ رضایی در دیجیتال مارکتینگ یاد داده که اینفلوئنسرها مخاطب را بر اساس سبک زندگی خاص خود ایجاد کرده‌اند.
پس همکاری با اینفلوئنسری که مخاطبان آن در دسته‌ایی یکسان با مخاطبان شما قرار دارند (بگذارید مثلا بگوییم کالاهای کودک برای مادران).
در این صورت شما مخاطبان هدف آماده‍ای خواهید داشت. به این معنی که هرگونه سرنخی که از کمپین شما تولید می‍شود، مرتبط خواهد بود.

وقتی برای ایجاد محتوایی که برند شما را به بازار عرضه می‌کند، به اینفلوئنسرها پول می‌پردازید، می‌توانید به اندازه دلخواه با آنان تعامل برقرار کنید.
برخی از برندها دوست دارند قبل از انتشار مطالب را تأیید کنند، برخی دیگر روش ارگانیک‌تر را ترجیح می‌دهند.
ایده خوبی است که یک هشتگ بلااستفاده انتخاب کنید تا کمپین را روی آن اجرا کنید و اینفلوئنسر را به سمتی هدایت کنید که بداند چه مضامینی ارائه دهد، چه کسی را تگ کند و از چه اقداماتی استفاده کند.
این امر باعث می‌شود اینفلوئنسر مارکتینگ متمرکز و مرتبط باشد و تضمین می‌کند که محتوا برای مخاطبین درستی بازاریابی شده است.

محمدعلی شیخ رضایی می‌گوید اینفلوئنسر مارکتینگ فرایند مقرون به صرفه ای است

در مقایسه با سایر فرم های تبلیغات، اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه‌بر نیست.
با هزینه متوسط ​​10 پوند به ازای هر 1000 فالوور، پرداخت به یک اینفلوئنسر برای تبلیغ محصولات شما می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشد.
خواه به دنبال افزایش آگاهی از برند خود باشید یا به دنبال ایجاد تبدیلات، اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند نتایج مورد نیاز شما را تامین کند.

محمدعلی شیخ رضایی اظهار می‌کند اینفلوئنسر مارکتینگ در زمان صرفه جویی می‌کند

ایجاد یک کمپین تبلیغاتی به زمان نیاز دارد (خواه این کار مربوط به ساخت تصاویر باشد، چه ایجاد کپی و برنامه ریزی محتوا در کانال های شما) اینفلوئنسر مارکتینگ همه اینها را از کنترل شما خارج می‌کند.
زیرا شما فقط هزینه تبلیغات را نمی‌پردازید (بلکه هزینه طراحی و کپی آن را نیز پرداخت می‌کنید و همچنین انجام این کار در وقت شما صرفه جویی می‌کند.

آیا برند شما باید در اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه گذاری کند؟

محمدعلی شیخ رضایی و پرسونال برندینگ

از نظر محمدعلی شیخ رضایی به عنوان یک متخصص در تبلیغات دیجیتال، اینفلوئنسر مارکتینگ نیازی به تلاش مداوم و خاصی ندارد.
مزایای آن به خودی خود گویا هستند و شما قطعاً نمی‌خواهید از آن‌ها عقب بمانید.
اینفلوئنسرها صدای منحصر به فردی در صنعت بازاریابی دارند که برند شما می‌تواند با استفاده از آن آگاهی از برند را افزایش دهد، فروش را بالا ببرد و در نهایت کسب و کار شما را به جایی که می‌خواهید برسید، رشد دهد.
منتظر چه چیزی هستید؟
فقط کافیست که با مشورت کردن یک متخصص اینفلوئنسر مناسب خود را پیدا کنید و هزینه لازم را تامین نمایید تا برای خودتان یک سکوی تبلیغاتی قوی به وجود بیاورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن