چگونه آژانس دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنیم؟

از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ غافل نشوید.
با نحوه انتخاب و ارزیابی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید تا در شرکتی که خدمات دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز شما را ارائه نمی‌دهد یا برخلاف اهداف و نیازهای شما است، سرمایه گذاری نکنید.
در ادامه هفت نکته کلیدی برای انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب را آورده‌ایم تا مطمئن شوید زمان و پول خود را در جای نامناسبی خرج نمی‌کنید.

7 نکته کلیدی انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ موثر

سوالات مناسب را در زمان انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ از آنها بپرسید

زمانی‌که قصد دارید متوجه شوید چگونه بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ را پیدا کنید، خیلی زود متوجه می‌شوید که پرسیدن سوالات مناسب و گوش دادن به پاسخ های آژانس مارکتینگ یکی از نکات کلیدی است. اگر آنها پاسخ آماده‌ای برای سوالات شما ندارند، احتمالاً به اندازه کافی مهارت و تجربه ندارند و گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیستند.

اگرچه، حتی برخی از پاسخ‌های آماده شده هم می‌تواند نشان دهد که این آژانس دیجیتال مارکتینگ مهارت کافی را ندارد.
اما کدام سوالات هستند که به شما بینش لازم برای تعیین کیفیت خدمات یک آژانس مارکتینگ را می‌دهند؟ مطالبی که در ادامه مقاله آورده‌ایم، بهترین سوالاتی را که می‌توانید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بپرسید، نشان می‌دهد. بهتر است هنگام انتخاب یک آژانس مارکتینگ آنها را در ذهن داشته باشید. 

استراتژی دیجیتال مارکتینگ آنها چیست؟

انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باید یک برنامه استراتژی دیجیتال مارکتینگ شخصی به شما ارائه دهد. این استراتژی دیجیتال مارکتینگ پس از آشنایی با کسب و کارتان، مخصوص شما تدوین شده تا به نتایج مورد نیازتان برسید. آنها باید در مورد استراتژی و روند کاری خود و نحوه دستیابی به هر یک از اهداف شما عملکرد کاملا شفافی داشته باشند.

اگر مطمئن نیستید که هر قسمت از استراتژی شامل چه چیزهایی می‌شود، خوب است که این موضوع را به صورت آنلاین جستجو کنید و سپس از آژانس دیجیتال مارکتینگ سوالاتی بپرسید.
آیا استراتژی آنها با توجه به اهداف شما منطقی است؟
آیا آژانس دیجیتال مارکتینگ اطمینان دارد که این استراتژی به نتیجه می‌رسد؟
اگر آژانس نتواند در مورد نحوه عملکرد استراتژی خود صحبت کند، ممکن است نتواند به وعده‌های خود عمل کند.

همچنین، آژانس های مارکتینگ آنلاینی وجود دارند که از استراتژی هایی به نام «استراتژی کلاه سیاه» به ویژه برای سئو استفاده می‌کنند. این استراتژی ها می‌تواند سبب شوند گوگل سایت شما را جریمه کند. بنابراین از آژانس های دیجیتال مارکتینگی که ممکن است از این استراتژی ها استفاده کنند، دوری کنید. یک جستجوی سریع در اینترنت می‌تواند به شما بگوید که آیا استراتژی های آنها نتیجه بخش است یا نه.

چه نتایجی برای سایر مشتریان به دست آورده‌اند؟

این سوال یکی از مهمترین سولاتی است که باید از آژانس دیجیتال مارکتینگ بپرسید. آنها باید بتوانند آمار خاصی را به شما نشان دهند که نشان می‌دهد واقعاً می‌تواند به نتیجه برسند. بیشتر افراد دنبال این هستند که آیا یک آژانس مارکتینگ می‌تواند باعث افزایش فروش شود یا نه. در حالی‌که نتیجه نهایی کسب و کار چیزی است که واقعاً مهم است.

البته، روش‌های متداول‌تر برای اندازه‌گیری نتایج استراتژی دیجیتال مارکتینگ مانند افزایش ترافیک وب سایت، بالا رفتن رتبه کلمات کلیدی و بک لینکها نیز مهم هستند. به عنوان مثال، اگر آژانس دیجیتال مارکتینگی به شما بگوید که ترافیک وب سایت شما را دو برابر می ‌ند، باید بتواند نمونه کاری نشان دهند که ثابت کند قبلا این نتیجه را به دست آورده است.

اگر آنها نتایجی را ادعا می‌کنند که در گذشته کسب نکرد‌ اند، اکنون چه تضمینی است که بتوانند استراتژی خود را انجام دهند؟ یک کسب و کار نمی‌تواند برای شرکتی که تجربه ندارد، ریسک کند.

شما نباید آژانسی را کمتر از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ که دارای سابقه اثبات شده در ارائه نتایج مشابه نتایج مورد نیاز شما است، بپذیرید.

این آژانس دیجیتال مارکتینگ برای انتخاب خود چه استراتژی سئو قابل ارائه ای دارد؟

هنگامی‌که در حال بررسی گزینه های خود و انتخاب یک شرکت متخصص سئو هستید، متوجه می‌شوید هر شرکتی نگرش متفاوتی در مورد استراتژی سئو و نظر متفاوتی در مورد اینکه کدام یک از نتایج سئو مهم‌تر است، دارند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ شما باید در مورد ارائه نتایج سئو خود شفاف باشد همچنین این آژانس مارکتینگ باید بتواند در صورت امکان، روش‌های دقیق دستیابی به اهداف را مشخص کند. آنها باید بتوانند این نتایج قابل ارائه سئو خود را به اهداف کلی شما متصل کنند. معمولاً هدف اصلی شما حمایت، افزایش تبدیل لید و افزایش فروش خواهد بود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ شما می‌تواند آمار دقیقی را برای تبدیل لیدها و میزان فروشی که به سبب ترافیک حاصل از جستجو ایجاد شده است، ارائه دهد. با این حال، این تنها معیاری نیست که شرکت دیجیتال مارکتینگ شما روی آن تمرکز خواهد کرد.

عوامل گوناگونی بر سئو و نتایج متفاوت قابل ارائه آن تاثیر می‌گذارند. با این حال، بسیاری از آژانس های دیجیتال مارکتینگ فقط عوامل سطحی را پوشش می‌دهند. شما باید شرکتی را پیدا کنید که تمام عوامل موثر بر سئو از بهینه سازی متا دیتا تا یافتن کلمات کلیدی و ایجاد لینک ها را پوشش دهند.

در پایان، طیف وسیعی از استراتژی های سئو باید استفاده شوند تا شما را در رسیدن به اهدافتان، افزایش میزان فروش و جذب لید ها کمک کند. اگر شرکت دیجیتال مارکتینگی که انتخاب کرده‌اید، نمی‌تواند خود را با کسب و کار خاص شما وفق دهد و نمی‌تواند از بین نتایج قابل مختلف سئو آنهایی را که برای کسب و کار شما مناسب است، پیدا کنند. پس این آژانس مارکتینگ برای کسب و کار شما شرکت مناسبی نیستند.

چه زمان بندی و اهدافی را می توانید انتظار داشته باشید؟

بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ شامل زمان‌بندی های جامع اما منطقی هستند. سئو یک شبه اتفاق نمی‌افتد. سئو یک استراتژی بلند مدت است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. با این حال، دیجیتال مارکترهای باتجربه می‌توانند یک جدول زمانی به شما بدهند و به شما بگویند تقریبا چه زمانی به اهدافتان می‌رسید.

اگر یک شرکت دیجیتال مارکتینگ یک جدول زمانی به شما ارائه ندهد، ممکن است نتواند نتایج مطلوبی را ارائه دهد. ممکن است این آژانس دیجیتال مارکتینگ تنها به شما وعده دهد که تلاش‌های بازاریابی آنها به زودی به نتیجه خواهد رسید. در حالی‌که این اتفاق نخواهد افتاد.

در مقابل، اگر یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خیلی سریع به شما یک جدول زمانی بدهد و سابقه‌ای خوبی هم در تحویل به موقع وظایف خود نداشته باشند، ممکن است نتایجی را هم که قول می‌دهند، ارائه ندهند.

از دیجیتال مارکترها در مورد نوع جدول زمانی که معمولاً روی آن کار می‌کنند، سوال کنید و آنها باید بتوانند به مثال‌های مشخصی اشاره کنند. همچنین، داشتن یک جدول زمانی یک راه عالی برای نمایش صداقت و پاسخگویی آژانس دیجیتال مارکتینگ است. اگر آنها موعدهای اصلی تحویل پروژه را از دست بدهند، وقت آن است که دنبال شرکت جدیدی باشید.

استراتژی لینک سازی آنها چیست؟

انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ

لینک سازی یک استراتژی مهم است که به میزان زیادی در آن کلاه برداری اتفاق می‌افتد.
روش‌های زیادی برای لینک سازی و خرید لینک یا ایجاد لینک های بی کیفیت وجود دارد.

خنثی کردن اثرات کارهای نادرستی که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ ضعیف در تلاش برای لینک سازی به وب سایت شما انجام داده است، می‌تواند خیلی گرانتر از همکاری با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب و یک استراتژی مناسب تمام شود. لینک های نامناسب می‌توانند به وب سایت شما و شرکت شما آسیب برسانند. اما اگر دیجیتال مارکتر نباشید، احتمالاً نمی‌توانید لینک خوب را از لینک بد تشخیص دهید.

مدتی را صرف بحث در مورد استراتژی لینک سازی با دیجیتال مارکترها کنید. خواهید دید که آنها در مورد استراتژی خود چقدر مطمئن و شفاف هستند. اگر آنها در مورد تاکتیک‌های خود شفاف و واضح به نظر نمی‌رسند، ممکن است تخصص بالایی نداشته باشند. 

وقتی آنها استراتژی های لینک سازی را که قصد دارند برای شما استفاده کنند توضیح می دهند، از آنها بخواهید نمونه هایی از استراتژی هایی را که در گذشته برای مشتریانشان انجام داده اند، به شما نشان دهند. این امر ممکن است به شما کمک کند تعیین کنید آیا استراتژی لینک سازی آنها برای کسب و کار شما سودمند است یا خیر.

پویایی تیم آنها چگونه است؟

این مهم است که دقیقاً بدانید با چه شرکتی همکاری می‌کنید. آیا این آژآنس دیجیتال مارکتینگ یک شرکت تک نفره است و سعی می‌کند کل استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما را شخصاً اداره کند؟ آیا این آژانس دیجیتال مارکتینگ یک سازمان بزرگتر با تعداد افراد بیشتری است که مهارت‌های تخصصی‌تری دارند؟

نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آژانس های دیجیتال مارکتینگ تک نفره دارای طیف گسترده ای از مهارت‌های تخصصی باشند. همانطور که پزشک خانواده شما یک پزشک عمومی است و شما را برای انجام اقدامات تخصصی به متخصصان ارجاع می‌دهد. دنیای دیجیتال مارکتینگ همیشه در حال تغییر است و برای یک نفر دشوار است که تخصص خود را در تمام حوزه‌ها حفظ کند، چه برسد به اینکه تمام جنبه های دیجیتال مارکتینگ یک کسب و کار را مدیریت کند.

بهتر است با آژانسی همکاری کنید که تمامی خدمات را ارائه می‌دهد. این شرکت ها می‌توانند دانش و استراتژی تخصصی را در تمام زمینه های دیجیتال مارکتینگ به شما ارائه دهند. آژانسی که تمام خدمات را ارائه می‌دهد، باید دارای چندین متخصص در حوزه های مختلف از جمله توسعه دهندگان، نویسندگان محتوا، متخصصان سئو، متخصصان تبلیغات کلیکی و سایر افراد باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن